آژانس تبلیغاتی ایده راهیاب

آموزش نحوه کار با گوگل سرپ googel serp

آموزش نحوه کار با گوگل سرپ googel serp

googel serp

صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) صفحه ای که یک موتور جستجو پس از ارسال درخواست جستجو توسط کاربر برمی گرداند. علاوه بر نتایج جستجوی ارگانیک، صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) معمولاً شامل تبلیغات جستجوی پولی و پرداخت به ازای کلیک (PPC) می‌شوند. serp مخفف عبارت Search Engine result page است.موتورهای جستجو چه برای جستجوی اطلاعات باشند و چه برای پیدا کردن یا بهبود یک راه حل خاص، بین کاربران محبوب و مورد اعتماد شده اند.

Web search engines در همه جا مورد نیاز هستند و تقریباً همه مردم در سراسر جهان به این ابزارهای سئو نیاز دارند.آنها دانش عمیق تری ارائه می دهند که به افراد کمک می کند تا تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در اختیار داشته باشند. در دنیای دیجیتالی سازی، موتورهای جستجو بسته به ساختار سایت و نوع وب سایت مورد نیاز کاربران، به ارائه نتایج دقیق و سریع کمک می کنند.

رتبه بندی در SERP های گوگل 

1: سئوی سایت خود را بهبود بخشید.

2: کلمات کلیدی LSI را به صفحه خود اضافه کنید.

3.سئوی فنی خود را نظارت کنید.

4: محتوای خود را با هدف جستجو مطابقت دهید.

5:نرخ پرش خود را کاهش دهید.

6: کلمات کلیدی حتی برای هدف پیدا کنید.

7: محتوای دیوانه کننده با کیفیت بالا را منتشر کنید.

در اینجا به برخی از مزایای موتورهای جستجو اشاره می کنیم:

1.نتایج دقیق

گوگل یک موتور جستجوی محبوب است که از یک منبع بزرگ پر از قابلیت های بی نقص استفاده می کند و نتایج را با توجه به درخواست کاربر و جستجوی کاربر ارائه می دهد.

2.فیلترینگ

موتورهای جستجوی گوگل گزینه های فیلترینگ مختلفی را ارائه می دهند. این به دسترسی و یافتن هر نوع نتیجه ای برای کلمات کلیدی، زبان ها یا روزهای خاص و دقیق ترین جستجوها کمک می کند.

3.جعبه ابزار

برای نتایج سریع می‌توانید از ویژگی‌های جعبه ابزار سریع استفاده کنید که مفید هستند و اطلاعات را به سرعت و کارآمد درکیلوبایت ارائه می‌دهند. این مزیت دیگری برای کاربران است.

4.دسترسی آسان

با موتورهای جستجو، می‌توانید به راحتی به بسیاری از ویژگی‌ها دسترسی داشته باشید که شامل صدا، ویدیو، تصاویر خواندن کتاب و پخش موسیقی به طور همزمان است. آنها یک رابط بهبود یافته دارند که دارای نسخه های مختلف مرور است که بررسی کتاب های کتابخانه شما و نسخه آسان کتاب ها را آسان می کند.

اهمیت نتایج موتور جستجو

Search engines نتایج جستجویی را در اختیار کاربران قرار می دهند که به اطلاعات مرتبط در وب سایت های با کیفیت بالا منجر می شود. کلمه عملیاتی در اینجا “مرتبط” است. برای به دست آوردن و حفظ سهم بازار در جستجوهای آنلاین، موتورهای جستجو باید مطمئن شوند که نتایج مرتبط با جستجوهای کاربران خود را ارائه می دهند.

SERP چیست؟

صفحات نتایج موتورهای جستجو (همچنین به عنوان “SERP” شناخته می شوند) پاسخ گوگل به درخواست جستجوی کاربر است. SERP ها معمولاً شامل نتایج جستجوی ارگانیک، نتایج Google Ads پولی، قطعه های ویژه، نمودارهای دانش و نتایج ویدیویی هستند.

به عبارت دیگر:

شما چیزی که برای گوگل تایپ می کنید (یا می گویید) SERP همان چیزی است که به شما تحویل می دهد. حتی اگر گوگل در حال حاضر دارای ده ها ویژگی SERP است که در صفحه اول ظاهر می شوند، دو دسته مهم نتایج پولی و نتایج ارگانیک هستند.

نتایج پولی از طریق Google Ads بر روی کلمات کلیدی سرمایه گذاری می کنند . اگرچه Google Ads مرتبط بودن تبلیغات را در نظر می گیرد، اما قرار دادن آنها اساساً به بالاترین پیشنهاد داده می شود.

نتایج ارگانیک، مکان‌های «به‌دست‌آمده» هستند که توسط الگوریتم Google به‌عنوان بهترین و مرتبط‌ترین نتایج برای یک جستجوی معین تعیین می‌شوند.

اهمیتSERP ها برای بهینه سازی (SEO) 

SERP ها نحوه نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل را تعیین می کنند.

به عنوان مثال، فرض کنید سایت خود را در صفحه اول گوگل برای کلمه کلیدی “چگونه یک وب سایت راه اندازی کنیم” رتبه بندی می کنید.این عالی است… تا زمانی که ببینید که ویژگی‌های SERP نتیجه شماره 1 را تا حد زیادی پایین‌تر می‌آورد.

این بدان معناست که حتی اگر صفحه 1 را کرک کنید، احتمالاً کلیک های زیادی دریافت نخواهید کرد.از طرف دیگر، SERP برای “لینک سازی” مناسب است.

این اساساً 10 پیوند آبی است. این بدان معناست که نتیجه ارگانیک شما شانس خوبی برای کلیک روی آن دارد.فاکتور مهم دیگری نیز وجود دارد که هنگام ارزیابی SERP ها باید در نظر داشت: “جستجوهای بدون کلیک”.

به گفته Sparktoro، «جستجوهای بدون کلیک» بیش از هر زمان دیگری وجود دارد.

و این جستجوهای بدون کلیک تا حد زیادی به دلیل ویژگی های SERP (به خصوص Featured Snippets) است.به عنوان مثال، فرض کنید شما عبارت «وقتی گوگل شروع به کار کرد» را جستجو کرده اید.

ویژگی های Google SERP

  • برای یافتن فرصت‌های ویژگی‌های SERP، تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید.
  • محتوای خود را شفاف کنید و به سؤال جستجوگر پاسخ دهید.
  • برای کمک به Google در درک محتوای شما، داده های ساختاریافته را پیاده سازی کنید.
  • نقشه سایت خود را به گوگل ارسال کنید.
  • از ابزاری برای بهینه سازی محتوا و پیگیری استفاده کنید.

نتایج جستجوی ارگانیک

نتایج ارگانیک توسط الگوریتم پیچیده گوگل (که بیش از 200 سیگنال رتبه بندی دارد) تعیین می شود.اگرچه الگوریتم گوگل کاملا محرمانه است، اما آنها چند فاکتور رتبه بندی کلیدی را به صورت عمومی تایید کرده اند، از جمله:

  • سیگنال‌های سئوی خارج از صفحه (تعداد وب‌سایت‌هایی که به یک صفحه خاص پیوند می‌دهند. همچنین به عنوان «بک لینک» شناخته می‌شود)
  • سیگنال های سئو درون صفحه (کلمات کلیدی که در صفحه خود استفاده می کنید)
  • سرعت بارگذاری سایت
  • حضور برند و سیگنال های اعتماد

یک قطعه استاندارد نتایج جستجوی ارگانیک شامل:

  • عنوان صفحه (برچسب عنوان)
  • آدرس صفحه
  • توضیحات متا

گوگل گاهی اوقات ویژگی هایی را به قطعه های ارگانیک خاصی اضافه می کند.برای مثال، اگر تاریخ انتشار یک صفحه را مهم بدانند، نشان خواهند داد که:

یا، برای نتایج خاص، “پیوندهای سایت” را در زیر نتیجه نشان می دهند.پیوندهای سایت به بخش هایی از یک صفحه پیوند دارند. یا به صفحات مرتبط در همان وب سایت مرتبط هستند.

چگونه از SERP استفاده کنیم؟

مرحله 1: تحقیق کلمات کلیدی

مرحله 2: هدف جستجو را شناسایی کنید.

مرحله 3: تجزیه و تحلیل رقابتی

مرحله 4: فرصت های رتبه بندی را پیدا کنید.

مرحله 5: محتوای خود را بهینه کنید.

مرحله 6: معیارهای رفتار کاربر را تجزیه و تحلیل کنید.

مرحله 7: عناصر سئوی درون صفحه را ارزیابی کنید.

مرحله 8: پروفایل های بک لینک را ارزیابی کنید.

 

 

 

نویسنده : تیم تولید محتوای ایده راهیاب

نظرات (2)

    ثنا میرزاپور

    ۱۴۰۳-۰۲-۲۸ - ۲۰:۲۹

    بسیار عالی و کاربردی بود

      امیر احسان درویشی

      ۱۴۰۳-۰۳-۲۸ - ۱۲:۵۲

      ممنون از لطفتون

پیام بگذارید

هدف ما ایجاد راه‌حل‌هایی است که موانعی را که افراد را از انجام بهترین کارشان باز می‌دارد، از بین ببرد.

گزارش سالانه ایده راهیاب