آژانس تبلیغاتی ایده راهیاب

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی یک استراتژی خاص طراحی شده است که در رسانه های مختلف به منظور دستیابی به نتایج مطلوب مانند افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش و بهبود ارتباطات در یک بازار خاص انجام می شود.

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی یک استراتژی خاص طراحی شده است که در رسانه های مختلف به منظور دستیابی به نتایج مطلوب مانند افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش و بهبود ارتباطات در یک بازار خاص انجام می شود. همه اینها از طریق تبلیغات انجام می شود. بسیاری از کارآفرینان فکر می کنند که انجام یک کمپین تبلیغاتی به معنای ایجاد یک تبلیغ ساده است. با این حال، آنها اشتباه می کنند. برای اینکه تبلیغات بهترین نتایج را به همراه داشته باشد، سازماندهی درست از همان ابتدا بسیار مهم است.

اگر قصد راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی را دارید، توصیه می‌کنیم با یک متخصص در رسانه‌ای که به آن علاقه دارید تماس بگیرید. یک آژانس تبلیغاتی آنلاین که به طور خاص برای بازاریابی دیجیتال طراحی شده است، بهترین گزینه و بهترین راه برای دستیابی به نتایج دلخواه شما است. علاوه بر این، می توانید هم بودجه خود را بهینه کنید و هم به معیارهای مربوط به تکامل اقدامات دسترسی پیدا کنید.

7 کلید برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق

1.یک هدف کمپین تعیین کنید

به طور معمول، زمانی که ما در مورد “اهداف” فکر می کنیم، بیشتر مردم تمایل به فروش دارند. اما حقیقت این است که اهداف تبلیغاتی زیادی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کرد. متداول ترین اهداف شامل به دست آوردن مشتریان جدید، ترویج محصولات فعلی و راه اندازی محصولات جدید است. همچنین می‌توانید یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید که برای بهبود آگاهی از برند یا کمک به مرتبط کردن یک برند خاص با احساسات خاص طراحی شده است. هدف شما هر چه باشد، مهم است که قبل از ادامه آن را شناسایی کنید.

2.یک هدف را تعریف کنید

بخشی از موفقیت یک کمپین مستقیماً با مخاطبان هدف شما مرتبط است. اگر شما یک بازار هدف یا مخاطب به خوبی تعریف شده دارید، رسیدن به اهداف و اندازه گیری آن بسیار آسان تر است. تعریف نکاتی مانند سن، جنس، طبقه اجتماعی، وضعیت تاهل، سطح تحصیلات، علاقه‌مندی‌ها، عادات و سرگرمی‌ها به شما کمک می‌کند تا بفهمید از طریق استراتژی کمپین تبلیغاتی خود می‌خواهید به چه کسی برسید.

3.مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید

هنگامی که مخاطبان هدف خود را به وضوح مشخص کردید، سپس باید مخاطبان را تقسیم بندی کنید و آنها را بر اساس محصولات یا خدماتی که می خواهید بفروشید و جمعیت های مختلف آنها به گروه های مختلفی تقسیم کنید. خود را به جای مشتریان بالقوه خود قرار دهید و سعی کنید آنچه را که باعث علاقه آنها می شود شناسایی کنید. آیا آنچه ارائه می دهید برای آنها مفید است؟ چگونه توجه آنها را جلب خواهید کرد؟ آیا آنها از برند یا محصول شما آگاه هستند؟ آیا آنها قدرت خرید برای خرید محصول/خدمات شما را با قیمت تعیین شده دارند؟

4.در مورد رسانه های تبلیغاتی خود تصمیم بگیرید

 انواع مختلف گزینه های تبلیغاتی موجود را بررسی کنیم :

تبلیغات در شبکه های اجتماعی . همانطور که از نام آن پیداست، تبلیغات در شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که در شبکه های اجتماعی که مخاطبان هدف شما هستند، تبلیغات ایجاد کنید. این به معنای باز کردن یک خط ارتباطی است که به شما امکان می دهد به راحتی به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. فرمت‌ها و پلتفرم‌های مختلف موجود، استراتژی‌های طراحی شخصی‌سازی شده را ارائه می‌دهند که نرخ موفقیت بالایی را به همراه دارد.

بازاریابی ایمیلی. بازاریابی ایمیلی یکی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی است که می تواند در کمپین شما استفاده شود. اگرچه می‌توانید از آن برای به دست آوردن سرنخ‌های جدید استفاده کنید (که می‌تواند منجر به مشتریان بالقوه شود)، استفاده از «فرمول وفاداری» آن نتایج باورنکردنی ایجاد می‌کند. آیا می‌دانستید که خرید یک خریدار جدید 7 برابر گران‌تر از نگهداری یک خریدار است که از قبل فعال است؟

بازاریابی محتوا. به لطف محبوبیت محتوای مارک دار و بازاریابی ویدیویی، این یک راه عالی برای کمپین های تبلیغات دیجیتال است. با این حال، در مورد اینکه بازاریابی محتوا در واقع چیست، کمی سردرگمی وجود دارد. به گفته مؤسسه بازاریابی محتوا، «بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و ثابت برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص و مشخص – و در نهایت، هدایت اقدامات سودآور مشتری متمرکز است.» بنابراین، محتوا نمی تواند منحصراً تبلیغاتی باشد. شما باید به آن ارزش (مانند سرگرمی، اطلاعات جدید، تبلیغات و غیره) نیز اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که در اجرای بازاریابی محتوا چهار مرحله وجود دارد: تولید ترافیک، تولید سرنخ، پرورش سرنخ و تولید مشتری.

SEM. بازاریابی موتورهای جستجو به تبلیغات پولی در موتورهای جستجو اشاره دارد. آنها متشکل از تبلیغاتی هستند که با یک مدل پرداخت به ازای کلیک (PPC) پرداخت می شوند. SEM یک راه عالی برای تقویت موقعیت شما در موتورهای جستجو است و مانند تبلیغات اجتماعی، می توان آنها را بسیار هدفمند و تقسیم بندی کرد.

5. ارتباطات

پیام یک کمپین تبلیغاتی نیز اساسی است. اگرچه هر شرکت و هر استراتژی متفاوت است، کپی باید همیشه صدای طبیعی، به خوبی سازماندهی شده، واضح، مختصر، روان و منسجم باشد. ممکن است آسان به نظر برسد، اما اگر به این واقعیت اضافه کنید که پیام باید مختصر نیز باشد (برای اینکه مخاطب شما را خسته نکند)، فشار برای دریافت درست آن واقعاً افزایش می یابد. توصیه می کنیم این کار را به کارشناسان با تجربه در این بخش یا کپی رایترها بسپارید.

6. به طراحی خود توجه کنید

طراحی به اندازه پیام مهم است. از طراحی واکنش گرا و وب سایت های سازگار با تجربه کاربری برای جلب نظر مخاطبان خود استفاده کنید. آنها را اول با دید و سپس از طریق هر چیز دیگری که باید به آنها بگویید خوشحال کنید.

7. متریک ها و KPI ها را ردیابی کنید

اندازه‌گیری در بسیاری از زمینه‌های مختلف مهم است، اما در دنیای تبلیغات کاملاً حیاتی است. اگر نتایج خود را ردیابی نکنیم، نمی‌دانیم چه چیزی خوب پیش می‌رود یا چه چیزی را می‌توانیم بهبود دهیم. در یک کمپین تبلیغاتی، معیارها باید بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند را تشکیل دهند. تنها راه برای درک کمپین، ردیابی و اندازه گیری معیارها و داده ها است. علاوه بر این، باید به تفاوت بین معیارهای عمومی و KPI توجه کنیم. حتی اگر دومی معیارهایی را ارائه نمی دهد، با نحوه اندازه گیری اهداف استراتژیک تعیین شده شرکت شما سروکار دارد.

دلیل داشتن یک کمپین تبلیغاتی موفق

بدیهی است که موفقیت می تواند بسیار ذهنی باشد. اغلب، هدف کمپین های تبلیغاتی این است که مردم احساس خاصی نسبت به یک برند یا محصول داشته باشند. به این ترتیب، یک کمپین تبلیغاتی در صورتی موفق است که توجه را به خود جلب کند، فروش و پرس و جو را افزایش دهد، یا تغییری در نظر ایجاد کند. همه کمپین های موفق نیاز به یک شعار جذاب دارند که ویژگی های متمایز محصول را خلاصه کند. با ادامه کمپین ها، تبلیغ کنندگان باید رویکردها و پیام های خود را تغییر دهند، زیرا نیازهای مصرف کنندگان همواره در طول زمان تغییر می کند.

موفق ترین کمپین تبلیغاتی کدام است؟

نایک: کمپین “فقط انجامش بده”. یکی از نمادین‌ترین نمونه‌های کمپین بازاریابی، کمپین «فقط انجامش بده» نایک است. نایک این کمپین را در سال 1988 راه‌اندازی کرد و ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور دستاوردهای خود را به اشتراک گذاشتند و بینندگان را برای انجام همین کار تشویق کردند.

مراحل ایجاد کمپین تبلیغاتی 

مرحله 1: هدف و بودجه خود را تعیین کنید. هر کمپین بازاریابی باید با یک هدف و بودجه شروع شود.

مرحله 2: مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.

مرحله 3: پیام خود را ایجاد کنید.

مرحله 4: استراتژی رسانه خود را توسعه دهید.

مرحله 5: کمپین بازاریابی خود را اجرا کنید.

 مرحله 6: نتایج خود را اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنید.

چرا کمپین تبلیغاتی مهم است؟

به طور خلاصه کمپین های بازاریابی می توانند آگاهی از برند شما را افزایش دهند و شما را قادر به دستیابی به مشتریان جدید کنند. آنها همچنین بازار هدف شما را در مورد آخرین محصولات و خدمات شما آگاه می کنند، شهرت ایجاد می کنند و مشتریان را جذب می کنند. به عبارت دیگر، آنها برای هر کسب و کاری کاملا حیاتی هستند.

 کمپین بازاریابی چیست؟

هدف نهایی خود را انتخاب کنید/ بودجه کمپین خود را تنظیم کنید/ مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید/ محتوای خود را طراحی کنید/کانال های خود را انتخاب کنید/راه اندازی و نظارت/ نتایج را تجزیه و تحلیل کنید.

یک تبلیغ خوب چه ویژگی هایی دارد؟

تبلیغاتی است / متقاعد کننده است / این بخشی از یک استراتژی بازاریابی کلی است / هدف گذاری شده است / این یک سرمایه گذاری است / اورجینال است / خلاقانه است / سازگار است .

هدف از کمپین چیست؟

هدف، کمپین بیان می‌کند که برای حل مشکلی که کمپین به آن پرداخته است، چه چیزی باید تغییر کند و تا چه اندازه باید تغییر کند. در حالت ایده آل، هدف باید در یک جمله کوتاه و واحد قرار گیرد و به گونه ای طراحی شود که برای همه شرکت کنندگان در کمپین کاملاً قابل درک باشد.

چگونه می توان اثربخشی تبلیغات را بهبود بخشید؟

تبلیغات خود را مرتبط نگه دارید   /    ایجاد تبلیغات متعدد در یک گروه تبلیغاتی    /     توضیح دهید که چه چیزی محصول شما را متمایز می کند

مشتریان خود را مستقیماً مورد خطاب قرار دهید  /   بازدیدکنندگان خود را از قبل واجد شرایط کنید   /   خاص باشید  /   شامل یک فراخوان برای اقدام

4 عامل حیاتی موفقیت و اثربخش تبلیغات

  1.     تاثیر کمپین. به منظور ایجاد تأثیر، تبلیغ ابتدا باید با متمایز شدن از انبوه تبلیغات رقبا یا سایر موارد حواس‌پرتی قابل توجه باشد.
  2.     رزونانس کمپین.
  3.      برند مناسب.
  4.      مطلوبیت برند.

اثرات آنها شامل ایجاد برند، رشد در بخش بازار هدف شما، کشف بازارهای ثانویه جدید، توسعه وفاداری مشتری و دفاع در برابر رقابت است.

عامل اصلی موفقیت یک کمپین تبلیغاتی، جذابیت یک پیام تبلیغاتی برای مخاطب هدف است. پیام های تبلیغاتی قابل پیش بینی و خسته کننده رد می شوند و در نتیجه منجر به شکست یک کمپین می شوند .

نکته : 

یک کمپین تبلیغاتی موفق می تواند به شما کمک کند محصول جدیدی را راه اندازی کنید، خدماتی را به مشتریان ارائه دهید یا به مشتریان دلیلی برای امتحان محصولی که شما می سازید ارائه دهید. مهم نیست که چه چیزی را می فروشید یا ارائه می دهید، باید بدانید که چگونه کمپین خود را به موفقیت برسانید. اجزای یک کمپین بازاریابی موفق هم شامل یک پیشنهاد و هم یک پیشنهاد قوی است .

کمپین تبلیغاتی و فرآیند آن چیست؟

کمپین های تبلیغاتی گروهی از پیام های تبلیغاتی هستند که ماهیت مشابهی دارند. آنها پیام ها و مضامین مشابهی را که در انواع مختلف رسانه ها در برخی زمان های ثابت قرار داده شده اند، به اشتراک می گذارند. بازه های زمانی کمپین های تبلیغاتی ثابت و به طور خاص تعریف شده است.

نمونه کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی مجموعه ای از تبلیغات است که حول یک پیام واحد می چرخد و برای رسیدن به یک هدف خاص در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است یک کمپین تبلیغاتی برای رسیدن به یکی از اهداف تجاری زیر ایجاد کند: ایجاد آگاهی از برند برای یک محصول جدید. برای افزایش فروش یک محصول یا خدمات.

اولین قدم در توسعه کمپین تبلیغاتی چیست؟

تعیین دقیق مخاطبان برای محصول یا خدمات شما اولین قدم در توسعه یک کمپین تبلیغاتی است. هنگامی که این را بدانید، می توانید پیام خود را به طور مؤثر توسعه دهید، گزینه های رسانه ای را انتخاب کنید که مشتری هدف شما تماشا کند، بخواند یا گوش دهد.

تبلیغات بیش از هر زمان دیگری پاسخگو است. می توان آن را با دیدگاه ها، فروش و تغییرات نگرش اندازه گیری کرد. جمع آوری و ردیابی نتایج می تواند به شما کمک کند کمپین را در مسیر خود نگه دارید. همچنین می تواند به شما در ایجاد تنظیمات و بهبود برای کمپین های آینده کمک کند.

نویسنده : تیم تولید محتوای ایده راهیاب

نظرات (4)

    Merdad

    ۱۴۰۱-۱۲-۰۹ - ۰۹:۴۴

    درود بر شما همکار محترم
    ممنون از مطلب علمی خوبی که منتشر کردید.
    با آرزوی موفق روز افزون

    حمیدرضا محمد دوست

    ۱۴۰۱-۱۲-۱۱ - ۱۷:۳۴

    سلام سوالی داشتم از شما نویسنده محترم، چه مواردی در نوتن یک کمپین تبلیغاتی موثر تاثیرگذار هست؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

      admin

      ۱۴۰۱-۱۲-۱۳ - ۱۲:۱۸

      سلام دوست عزیز
      جهت اطلاع بیشتر و مشاوره با کارشناسان ، لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید .

    بازاریابی مجدد |Remarketing| - alocatalog.com

    ۱۴۰۲-۰۸-۲۸ - ۰۹:۴۱

    […] بخش‌های بازاریابی مجدد برای افرادی که از کانال‌ها و کمپین‌های خاص از سایت شما بازدید کرده‌اند، از فرصت‌های بین […]

پیام بگذارید

هدف ما ایجاد راه‌حل‌هایی است که موانعی را که افراد را از انجام بهترین کارشان باز می‌دارد، از بین ببرد.

گزارش سالانه ایده راهیاب