آژانس تبلیغاتی ایده راهیاب

ابزار کاربردی آنالیز رقبا در سئو

ابزار کاربردی آنالیز رقبا در سئو

اصول سئو

تجزیه و تحلیل وبسایت رقیب فرآیندی است که در آن شما رقبای وب سایت خود را برای درک استراتژی های آنلاین، نقاط قوت و ضعف آنها بررسی می کنید. برای ادامه این مرحله، ابتدا باید رقبایی را پیدا کنید که در جستجوی شما مخالفت می کنند. سپس، باید دو منبع اصلی ترافیک را بررسی کنید: ترافیک ارگانیک و پولی آنها، کلمات کلیدی که در کمپین های SEO و PPC هدف قرار می دهند، بک لینک ها و همچنین تبلیغات. شما می توانید تمام این داده های رقابت PPC و SEO و خیلی بیشتر را در ابزار ما در قالبی مناسب پیدا کنید.

15 ابزار عالی برای تجزیه و تحلیل رقبای سئو وجود دارد که ما در این مقاله به 7 ابزار آن می پردازیم و به زودی با مقاله دوم با توضیحات دیگر ابزار ها در خدمت شما همراهان خواهیم بود . 

همه می دانند که دوستان خود را نزدیک و دشمنان خود را نزدیک تر نگه دارید. مهم نیست در چه صنعتی هستید، باید رقبای اصلی خود را پیگیری کنید.برای شکست دادن رقبا، باید از هر حرکت بازاریابی رقبای خود جاسوسی کنید. استفاده از ردیاب رتبه‌بندی رقبای سئو، ردیابی رتبه‌بندی جستجوی رقبا، محتوا، نام‌گذاری‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و هر کار دیگری که برای تقویت کسب‌وکار انجام می‌دهند، می‌تواند بینش مهمی را ارائه دهد.

ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل رقبای سئو

1.الکسا (Alexa) نظارت بر ترافیک

الکسا، یکی از بهترین ابزارهای ردیاب سئو، امکان ردیابی ترافیک جهانی وب سایت های خود و رقبا را فراهم می کند. “اطلاعات قدرت است” و الکسا یکی از آن ابزارهای ضروری است که می توانید از آن برای تبدیل داده ها به ارزش رقابتی برای خود استفاده کنید.

2. رتبه بندی 

SE Ranking، یک ابزار موثر تجزیه و تحلیل رقبای SEO، به شما کمک می کند تا رتبه بندی جستجوی رقبا را در هر موتور و منطقه هدف، حداکثر تا پنج پروژه در هر وب سایت نظارت کنید.می‌توانید گزارش‌های دقیقی از رقبای اصلی، از جمله داده‌های میانگین موقعیت‌های آنها، پیش‌بینی ترافیک، و دید وب‌سایت دریافت کنید. همچنین می‌توانید داده‌ها را برای صفحه اول هر درخواست ردیابی شده جمع‌آوری کنید و آنها را بر اساس قابلیت مشاهده مرتب کنید. این ابزار اطلاعات مختصری در مورد 10 وب سایت برتر برای هر یک از درخواست های شما ارائه می دهد. اگر می‌خواهید هر چیزی را با جزئیات بیشتری دنبال کنید، آن را به برگه «رقبای اصلی» اضافه کنید و برای دریافت جزئیات بیشتر آن را دنبال کنید.

3.روندهای رسانه های اجتماعی را تماشا کنید

InfiniGraph روندها را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی دنبال می کند. این یکی از ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا است که تعاملات مصرف کننده با برند را در زمان واقعی ترکیب می کند.با هوش اجتماعی می توانید به راحتی به قدرتمندترین اینفلوئنسرها و محتوا برای یک کمپین موفق توجه کنید.این به شما امکان می دهد روند رسانه های اجتماعی رقبای خود را در جایگاه خود ردیابی کنید و بینش مخاطبان هدف خود را بدست آورید. InfiniGraph گوش دادن اجتماعی نیست (این هوش اجتماعی مبتنی بر کلمه کلیدی است و فعالیت های اجتماعی را بر اساس فاکتور “ارتباط” رتبه بندی می کند).

4. به پروفایل های بک لینک نگاه کنید

رنکینگ سئو
رنکینگ سئو

Monitor Backlinks، یک نرم افزار جدید تجزیه و تحلیل سئو، قبلاً شهرت زیادی به دست آورده است. می توانید بک لینک های رقبای مختلف را ردیابی کنید، بک لینک های منفی را فاش کنید و بک لینک های با کیفیت را پیدا کنید.این پست وبلاگ مفید را بررسی کنید تا در مورد نحوه ایجاد پیوندهای با کیفیت بالا بیشتر بدانید.این می تواند به تجزیه و تحلیل بک لینک وبلاگ نویسان و وب مسترها در زمینه خود کمک کند تا استراتژی ساخت لینک خود را ایجاد کنید، لینک های با کیفیت از رقبای خود ایجاد کنید، و محتوای طعمه لینک بنویسید.

همچنین می‌توانید افزایش ترافیک را بر اساس موقعیت‌یابی کلمات کلیدی و تلاش برای تقویت بک لینک‌های خوب به یک وب‌سایت مشخص تخمین بزنید.نحوه بهترین استفاده از مانیتور بک لینک ها: شما به راحتی می توانید لینک های جدید رقبای خود را بررسی کنید، لینک های خوب و بد را تجزیه و تحلیل کنید، یک عکس کلی از سئو دریافت کنید، نتایج را مقایسه کنید و یک استراتژی بازاریابی جدید بسازید.

5. مشاهده کلمات کلیدی رقیب

SpyFu یکی از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبای سئو است که به شما امکان می دهد تمام داده های مربوط به کلمات کلیدی رقبا را هم در جستجوی ارگانیک و هم در Google Ads مشاهده کنید – و حتی کلمات کلیدی مرتبط بیشتری را دریافت کنید. شما فقط باید کلمات کلیدی رقبا را اضافه کنید و یک دید کلی از استراتژی آنها داشته باشید.شما به راحتی می توانید لیستی از کلمات کلیدی را که رقبای شما در جستجوی ارگانیک و AdWords هدف قرار می دهند، دریافت کنید. این ابزار خوبی برای تحقیق در مورد جایگاه‌ها، کلمات کلیدی جدید و برنامه‌ریزی تست‌ها است.

URL مقصد را برای هر تبلیغ مشاهده کنید تا ببینید رقابت چگونه از صفحات فرود استفاده می کند.

6. نظارت بر بک لینک ها

Open Site Explorer یک ابزار شناخته شده و آسان برای استفاده از Moz است که به نظارت بر بک لینک ها کمک می کند. نه تنها می توانید تمام بک لینک های رقبا را دنبال کنید، بلکه از آن تاریخ برای بهبود استراتژی های لینک سازی خود استفاده کنید. چیزی که در اینجا عالی است این است که چقدر به دست می آورید – داده ها در مورد اعتبار صفحه و دامنه، متن لنگر، پیوند دادن دامنه ها، و مقایسه پیوندها تا 5 وب سایت. شما به راحتی می توانید بررسی کنید که رقبای شما چه لینک هایی دارند، پروفایل پیوند آنها را با لینک های خود مقایسه کنید و استراتژی های لینک سازی را تقویت کنید.

7.مکان هایی که تبلیغات در حال اجرا هستند را پیدا کنید

Moat یک ابزار چند منظوره برای صنعت تبلیغات است. با آن، دریابید که چه تبلیغاتی برای وب سایت های مختلف و برندهای برتر اجرا می شود. می‌توانید مکان‌ها و اندازه‌های تبلیغاتی که اخیراً نمایش داده شده‌اند را مشاهده کنید و Moat یک راهنمای گام به گام در مورد مکان قرار دادن تبلیغات خود ارائه می‌کند. می‌توانید نام‌های تجاری رقبای مورد نظر برای جاسوسی را وارد کنید و یک گزارش کلی از تبلیغات نمایشی که اجرا می‌کنند دریافت کنید.

بنر سایت جشنواره ایده پلاس برای پاییز

نویسنده : تیم تولید محتوای ایده راهیاب

پیام بگذارید

هدف ما ایجاد راه‌حل‌هایی است که موانعی را که افراد را از انجام بهترین کارشان باز می‌دارد، از بین ببرد.

گزارش سالانه ایده راهیاب