آژانس تبلیغاتی ایده راهیاب

ایده های کسب درآمد عکاسی صنعتی

ایده های کسب درآمد عکاسی صنعتی

کسب درآمد به عنوان یک عکاس 

در هنر عکاسی، لنزهایی که دنیا را از طریق آن می‌بینید نیز می‌تواند کلید سودآوری باشد. چه یک شاتر با تجربه باشید و چه به تازگی راه خود را با دوربین یاد می گیرید، پتانسیل تبدیل سرگرمی مورد علاقه خود به یک پولساز پرسود در دسترس شماست.ما شما را از طریق این مقاله راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید به عنوان یک عکاس درآمد کسب کنید. مهم نیست که مهارت شما در پرتره، مناظر، رویدادها یا تخصص دیگری باشد، فرصتی برای شما وجود دارد که از آن بهره ببرید .

نکات شغلی

1.از مشاغل کوچک عکاسی کنید

چه چیزی (تقریباً) همه بلافاصله پس از شروع یک تجارت به آن نیاز دارند؟ همه آنها به یک وب سایت تجاری نیاز دارند و وب سایت ها وقتی پر از تصاویر زیبا هستند از رقبا متمایز می شوند. کافه های ، آرایشگران ، نقاش ها و مربیان یوگا، همه آنها به تصاویری نیاز دارند که پیشنهادات یا اعضای کارکنان خود را به نمایش بگذارند. اینجا جایی است که تو وارد می شوی.

به صورت محلی شروع کنید. به اطراف محله یا شهر خود نگاهی بیندازید و با صاحبان مشاغل به روشی غیررسمی در مورد کاری که انجام می‌دهید و اینکه چگونه می‌توانید با عکس‌های با کیفیت حرفه‌ای به آنها کمک کنید مشتریان بیشتری جذب کنند صحبت کنید. یک تبلت یا لپ تاپ برای نشان دادن نمونه کارهای آنلاین خود به همراه داشته باشید، زیرا مردم می خواهند نمونه هایی از کار شما را ببینند.

از جستجوی آنلاین نیز غافل نشوید. نه تنها باید مشتریان را به صورت آنلاین جستجو کنید، بلکه باید موقعیت خود را پیدا کنید تا توسط مشتریانی که شما را جستجو می کنند نیز پیدا شوید. درک سئوی محلی برای حضور ثابت در جستجوی آنلاین محلی کلیدی است. یک مکان خوب برای شروع این است که از کلمات کلیدی مرتبط در وب سایت خود استفاده کنید مانند «عکاس تجاری درشهر]» و مطمئن شوید که نام، آدرس و شماره تلفن شما به وضوح در صفحه تماس شما ذکر شده است. همچنین باید نمایه کسب و کار Google خود را ادعا کنید.

2.عکاسی را آموزش بدهید

اگر مدت زمان زیادی عکاس بوده اید، بدون شک نکات و تکنیک های ارزشمندی را به دست آورده اید که عکاسان با تجربه کمتر دوست دارند درباره آنها بشنوند. شما می توانید این دانش را به یک ایده تجاری تبدیل کنید و تخصص خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. می‌توانید در مراکز اجتماعی، پارک‌های عمومی یا فضای استودیوی خود (اگر دارید) درس‌های حضوری ارائه دهید. اگر مجازی راهی است که ترجیح می‌دهید، می‌توانید یک دوره آنلاین ایجاد کنید و به مردم سراسر جهان در مورد نکات عکاسی مورد علاقه خود آموزش دهید.

3.آثار خود را بفروشید

فروش پرینت راهی فوق‌العاده و کلاسیک برای تبدیل علاقه به عکاسی به سود است. برای شروع، مجموعه ای از تصاویر را انتخاب کنید که به بهترین وجه با مخاطبان مورد نظر شما طنین انداز می شود. هنگام ساخت کاتالوگ، روی قوی ترین و با وضوح بالا کار خود تمرکز کنید.در مرحله بعد، در مورد انواع چاپ هایی که می خواهید ارائه دهید، مانند چاپ روی بوم، چاپ قاب یا پوستر تصمیم بگیرید. اطمینان حاصل کنید که فرمت مکمل سبک عکاسی شما است (به عنوان مثال، قرار دادن یک چشم انداز وسیع به طور کامل در اندازه چاپ افقی). برای حفظ کیفیت بالا با یک سرویس چاپ قابل اعتماد شریک شوید و روی بسته بندی مناسب برای محافظت و ارائه سرمایه گذاری کنید.

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین در اینجا بسیار مهم است. می توانید وب سایت تجارت الکترونیک خود را ایجاد کنید یا از یک بازار آنلاین مانند برای فروش کار خود استفاده کنید. مطمئن شوید که تصاویر با وضوح بالا و توضیحات دقیق از هر چاپ را شامل می شود. علاوه بر این، می توانید آثار خود را در نمایشگاه های هنری محلی یا نمایشگاه های منطقه خود بفروشید.

عکاسی صنعتی
عکاسی صنعتی

4.یک فروشگاه برای چاپ آثار خود داشته باشید

آیا برخی از عکس‌های شما روی تی‌شرت، لیوان مسافرتی یا قاب آیفون واقعاً زیبا به نظر می‌رسند؟ اگر چنین است، یک راه نسبتاً ساده برای شروع یک فرصت تجارت الکترونیک دیگر وجود دارد. و از همه بهتر، این یک تجارت است که خودش اداره می شود.چاپ بر حسب تقاضا به شما امکان می دهد یک فروشگاه آنلاین بدون دردسر مدیریت موجودی باز کنید. خوبی مسئله این است که به سادگی تصاویر خود را در پلتفرم آپلود کنید و انتخاب کنید که روی کدام محصولات چاپ کنید، از پارچه های بوم گرفته تا آهنرباهای یخچال و موارد دیگر.

5.عکس های خود را در سایت ها به اشتراک بگذارید

اگر نمونه کار بزرگی دارید، می‌توانید کار خود را در وب‌سایت‌های اختصاصی عکاسی برای فروش به اشتراک بگذارید. و با حق اشتراکی که به سایت ها پرداخت می کنید مجوز بارگذاری آثارتان را پیدا می کنید و از فروش عکس ها درآمد خوبی به دستتان می رسد . اگر می‌خواهید بیشترین درآمد را داشته باشید، باید روی تصاویر با کیفیت فوق‌العاده تمرکز کنید و مرتباً محتوای تازه را در پلتفرم آپلود کنید.

6.یک وبلاگ عکاسی ایجاد کنید

یک وبلاگ عکاسی راه اندازی کنید. وبلاگ نویسی به شما کمک می کند تا به عنوان یک متخصص در این زمینه شناخته شوید و یک استراتژی هوشمند SEO برای عکاسان است. همچنین می توان از آن برای ایجاد سود استفاده کرد.به عنوان یکی از گزینه‌ها، می‌توانید تبلیغات را در محتوای خود قرار دهید و هر بار که بازدیدکننده روی تبلیغی از وبلاگ شما کلیک می‌کند، پول دریافت می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید پیوندهای ارجاع یا وابسته را در پست‌های خود قرار دهید، جایی که هر بار که بازدیدکننده کلیک می‌کند و خرید می‌کند، کمیسیون دریافت می‌کنید.

7.برگزاری تورها و کارگاه های عکاسی

اگر مکان های دیدنی محلی و مکاه های تاریخی شهر خود را بشناسید می توانید یک راهنمای تور عکاسی و گردشگران بذارید . مردم محلی همیشه به دنبال تجربه های جدید هستند می توانید به آنها پیشنهاد دهید که در مسیر شهر خود (یا هر مکان خاص دیگری) از مناظر عکاسی بکنند و به آنها آموزش دهید که چگونه از آن بهترین عکسبرداری کنند. به آژانس های مسافرتی لینک شوید، به عکاسان سفر و گروه های توریستی در رسانه های اجتماعی بپیوندید و مطمئن شوید که وب سایت شما کاملاً به روز است.

8.تبدیل به یک فعال رسانه های اجتماعی شوید

شما نیز مانند بقیه ما، احتمالاً در شبکه های اجتماعی با چند لایک از دوستان و نظرات مادرتان در زیر هر پست شروع کرده اید. از آن زمان، شاید یاد گرفته اید که چگونه از رسانه های اجتماعی مانند یک حرفه ای استفاده کنید و اکنون مجموعه بزرگی از دنبال کنندگان دارید که مشتاق دیدن هر پست شما هستند. ممکن است واضح به نظر نرسد، اما این چیزی است که می توانید در یک ایده کسب و کار آنلاین از آن استفاده کنید.همکاری با برندها و اینفلوئنسرها یک روش رایج در بازاریابی رسانه های اجتماعی است. با فالوورهای به اندازه کافی بزرگ، می توانید شروع به دریافت پیشنهادهایی برای تبلیغ محصولات، بررسی تجهیزات جدید یا حتی شرکت در رویدادهای بزرگ صنعتی کنید. از آنجایی که نمی‌خواهید پروفایل‌های اجتماعی شما شبیه یک کاتالوگ تعطیلات باشد، از تک تک پیشنهادها استفاده نکنید. مطمئن شوید که پست‌های شما به نفع شرکتی است که با آن کار می‌کنید، اما واقعاً به جامعه شما علاقه مند است و با آن ارتباط دارد.

9.فروش عکس به مجلات

بین فرمت های چاپی و آنلاین، تعداد مجلات در جهان بیش از آن چیزی است که بتوان شمارش کرد. تقریباً برای هر سرگرمی، حرفه یا موضوعی که فکرش را بکنید مجله‌ای وجود دارد و هیچ مجله‌ای بدون تصویر وجود ندارد. این می تواند یک فرصت بالقوه پول سازی برای شما باشد.به عنوان یک عکاس، کار شما می تواند از پوشش رویدادها گرفته تا عکسبرداری پرتره برای مصاحبه و مستندسازی یک خبر فوری باشد. کار برای مجلات مستلزم ایجاد یک شبکه و ایجاد نام برای خود در این صنعت است. اکیداً توصیه می‌شود قبل از دستیابی به برندهای بزرگ ابتدا نشریات محلی و منطقه‌ای کوچک را شروع کرده و هدف قرار دهید.

10.عکس های پرتره بگیرید

در گذشته، عکاسان پرتره به یک استودیو نیاز داشتند. خوشبختانه، اکنون می‌توانید بدون آن موفق شوید. بسیاری از مشتریان جلسات پرتره در فضای باز یا در محل را دوست دارند (یا حتی ترجیح می دهند)، بنابراین فرصت های بی شماری برای پس زمینه در اطراف منطقه خود پیدا خواهید کرد. و می توانید از سوژه هایی مانند ، نوزادان ، بازی بچه ها ، افراد بازنشسته در پارک ها و ….  عکاسی پرتره زیبایی بگیرید.

11.از رویدادها عکس بگیرید

این یکی از امتحان شده ترین و واقعی ترین راه ها برای کسب درآمد به عنوان یک عکاس است. عروسی‌ها، میتزوه‌ها، تولدها، مهمانی‌های شرکتی – اگر دلیلی برای جشن گرفتن وجود دارد، دلیلی برای داشتن عکس‌هایی از آن وجود دارد. عکاسی از رویدادها از نظر فیزیکی سخت است و ممکن است طاقت‌فرسا باشد، اما پول خوبی برای کسب درآمد وجود دارد. مبلغی که می توانید شارژ کنید بیشتر به شهرت و سطح تجربه، مقیاس رویداد، فصل و مکان بستگی دارد.

هنگام نقل قول از مشتریان خود، بسیار مهم است که ساعات کار قبل و بعد از تولید را که برای بسته بندی آنها صرف خواهید کرد، در نظر بگیرید – به خصوص برای مراسم عروسی، که ممکن است نیاز به پردازش هزاران عکس بعد از رویداد داشته باشید. به عنوان یک عکاس رویداد، به یک وب سایت قوی نیاز دارید. نمونه کارها آنلاین شما باید قوی باشد، برای جستجوی محلی بهینه شده باشد و به طور ایده آل دارای توصیفات مشتریان خوشحال باشد. تبلیغات شفاهی نیز در تامین امنیت مشتریان جدید بسیار ارزشمند است. اگر در اینجا تجربه ای ندارید، سعی کنید از یک عکاس کارکشته به عنوان تیرانداز دوم سایه بزنید تا نمونه کارهای خود را بسازید.

12.در مسابقه عکس شرکت کنید

Portrait photo
Portrait photo

یک مسابقه عکس ممکن است لزوماً جایزه نقدی ارائه نکند. برخی از مسابقات ممکن است کارت هدیه، وسایل جدید یا حتی فقط در معرض دید برنده قرار دهند. اما، این هنوز یک گزینه مناسب برای استفاده از مهارت های عکاسی شما برای نوعی پاداش است.یک جستجوی ساده در گوگل در مورد «بهترین مسابقات عکاسی [سال جاری]» انجام دهید و خود را برای مسابقه آماده کنید . اگر می خواهید به عنوان یک عکاس امرار معاش کنید، نباید به این گزینه تکیه کنید، اما حتی اگر برنده نشدید، شرکت در یک مسابقه راهی عالی برای ایجاد ارتباطات بیشتر در صنعت و داشتن کار و وب سایت شماست. در وب سایت های خارجی قابل مشاهده است. این برای قرار گرفتن در معرض، SEO و شهرت شما در صنعت خوب است.

13.به عنوان دستیار عکاس فعالیت کنید

عکاسان دیگر هم هستند و ممکن است به کمک شما نیاز داشته باشند. درست مانند بازیگران، ایفای نقش مکمل می تواند یک گزینه بسیار سودآور (و پرسود) باشد. برای شروع، بدون نیاز به پرداختن به تمام مشکلات فروش، بازاریابی و سایر مشکلات پیمانکار اصلی، مقداری پول مناسب به دست خواهید آورد. اگر در کاری مانند عروسی کمک می کنید، این به معنای اجتناب از تمام پس پردازش های گسترده ای است که تصاویر نیاز دارند. اگر به این دلیل کمک می‌کنید که هنوز تجربه کافی برای هک کردن آن را ندارید، این یک ایده تجاری جانبی عالی برای ایجاد پورتفولیوی آنلاین و شبکه با سایر حرفه‌ای‌ها است.برای دریافت بیشتر این نوع پیشنهادها، باید در حلقه‌های عکاسی محلی خود فعال باشید. به باشگاه‌های عکاس در منطقه خود بپیوندید، در انجمن‌های حرفه‌ای ثبت‌نام کنید و از گروه‌های عکس در فیس‌بوک و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی غافل نشوید.

14.عکس های دیگران را ویرایش یا روتوش کنید

از مدلی که می‌خواهد موهای زائد سرسخت را از بین ببرد تا صاحب هتلی که به استراحتگاه آنها نیاز دارد تا در عکس‌ها کمی آفتابی‌تر به نظر برسد، بسیاری از مردم برای روتوش حرفه‌ای تصاویر خود پول پرداخت می‌کنند. اگر از نرم افزارهای ویرایشی مانند ادوبی فتوشاپ یا لایت روم برخوردار هستید، این دریچه ای برای شما باز می کند که می توانید مقداری دلار اضافی کسب کنید . شما به راحتی می توانید از خانه و در هر لحظه از روز (یا شب) کار کنید و این یک فعالیت جانبی عالی برای عکاسان است. حتی می‌توانید خدمات خود را مستقیماً برای عکاسان دیگری که زمان پردازش تصاویر خود را ندارند، مانند عکاسان تجاری با حجم بالا، بازاریابی کنید.قبل از شروع، از وب‌سایت عکاسی خود استفاده کنید تا نمونه‌هایی را قبل و بعد از ویرایش که قابلیت‌های شما را به نمایش می‌گذارند، نشان دهید.

15.عکس از خودروها یا موتورسیکلت های گران

همه ما می دانیم که یک نفر که دنیایش حول محور ماشین یا موتورسیکلت محبوبشان می چرخد. آن‌ها عکس‌های فوری بی‌شماری از آن در گوشی خود دارند و حتی ممکن است عکس‌های حرفه‌ای نیز در دست داشته باشند. چرا خودتان وارد این میدان هیجان انگیز نمی شوید؟ علاقه مندان به خودرو و دوچرخه (و تولیدکنندگان در سطوح بالاتر) همیشه به دنبال تصاویری چشمگیر هستند که زیبایی، عملکرد و منحصر به فرد بودن وسایل نقلیه آنها را برجسته کند. برای برتری در عکاسی خودرو، باید چشم دقیقی برای جزئیات داشته باشید و تکنیک های عکاسی تخصصی تری مانند نقاشی نور و تاری عمدی را درک کنید. شما باید یک یا دو چیز در مورد اتومبیل نیز بدانید. این زمینه ای است که ترکیبی از بیان هنری و مهارت فنی را ارائه می دهد، بنابراین شما می خواهید هر دو را به میز بیاورید.

16.در عکاسی هوایی با پهپاد مسلط شوید

عکاسی هوایی موضوع جدیدی است که در سال‌های اخیر (بدون جناس) با محبوبیت پهپادها مطرح شده است. اگر یک پهپاد دارید و مهارت های هدایت آن را دارید، می توانید دوربین هوابرد خود را به ابزاری برای کسب سود تبدیل کنید.پهپادهای مجهز به دوربین‌های باکیفیت شما را قادر می‌سازند مناظر خیره‌کننده، مناظر شهری و حتی رویدادها را از زوایای منحصربه‌فرد ثبت کنید. آژانس‌های املاک و مستغلات، شرکت‌های مسافرتی، زوج‌های در حال ازدواج و برنامه‌ریزان رویداد تنها تعدادی از مشتریان بالقوه هستند که می‌توانند از افزودن عکس‌های هوایی به مجموعه خود بهره ببرند.

17.کمک به ویترین خانه برای فروش

عکاسی املاک و مستغلات یک گزینه دائماً پرتقاضا است که می‌تواند یک راه سودآور برای شما باشد. چه در حال عکاسی از خانه های دنج و چه از املاک مجلل باشید، نمایندگان همیشه به دنبال تصاویری هستند که بتوانند نقشی حیاتی در جذب خریداران احتمالی داشته باشند.برای موفقیت در اینجا، باید مهارتی در به تصویر کشیدن فضاهای داخلی و به نمایش گذاشتن ویژگی های مختلف آن ها به شیوه های جذاب کننده داشته باشید، حتی در موقعیت های چالش برانگیز مانند نور کم یا اتاق های کوچک و با شکل عجیب. شما باید نورپردازی حرفه ای و یک لنز زاویه باز قابل اعتماد داشته باشید. درک محدوده دینامیکی بالا (HDR) که معمولاً برای این نوع عکاسی استفاده می شود، یکی دیگر از مزایای اصلی است. شبکه سازی با نمایندگان املاک محلی، کارگزاران و توسعه دهندگان املاک می تواند به شما کمک کند تا به سرعت یک جریان ثابت از مشتریان ایجاد کنید.

18.ارائه عکاسی تایم لپس

عکاسی تایم لپس تکنیک زیبایی است که ساعت‌ها، روزها یا حتی ماه‌ها را به فیلم‌ها یا سکانس‌های کوتاه جذاب تبدیل می‌کند.ویدیوهای تایم لپس برای مواردی مانند کمپین های بازاریابی، اسناد ساخت و ساز و پروژه های خلاقانه نسبتاً محبوب هستند. چه در حال ثبت رشد یک گیاه باشید، چه بازسازی یک ساختمان یا گذر زمان در یک شهر شلوغ، مهارت های تایم لپس شما می تواند طیف وسیعی از مشتریان خلاق را پیدا کند.این راه دیگری است که به مهارت های فنی پیشرفته ای نیاز دارد، اما می تواند یک گزینه واقعا منحصر به فرد باشد که شما را از جمعیت متمایز کند. به غیر از یک دوربین مناسب، برای اندازه گیری زمان به سه پایه و فاصله سنج نیاز دارید.

19.یک عکاس غذا شوید

چه کسی با دیدن تصاویر غذاهای خوشمزه مسحور نمی شود؟ عکاسی از غذا تعداد بی شماری از ایده های تجاری منحصر به فرد را برای عکاسان ارائه می دهد. می‌توانید با رستوران‌ها، کامیون‌های حمل غذا یا خدمات پذیرایی که برای نمایش منوهایشان به کمک نیاز دارند، کار محلی پیدا کنید، یا می‌توانید مسیر تجاری را طی کنید و با مارک‌های بزرگ‌تر، فروشگاه‌های مواد غذایی یا بلاگرهای مواد غذایی کار کنید.

شکل دادن به غذا به اندازه تیراندازی یک هنر است، بنابراین شما دوست دارید در این زمینه مهارت داشته باشید. ظروف باید کاملاً آبکاری شوند، عاری از پاشیده شدن یا ریزش، و قاب بندی ماهرانه ای برای نشان دادن بهترین لقمه باشند. نورپردازی، تصحیح رنگ و درمان پس از پردازش نیز مهارت های کلیدی هستند که به آنها نیاز دارید، زیرا برای اینکه غذا تا حد امکان طبیعی و اشتها آور به نظر برسد بسیار مهم است.شروع به کار به همین سادگی است که از چند غذاخوری محلی دیدن کنید و بپرسید که آیا می توانند از عکاسی حرفه ای غذا استفاده کنند. هنگامی که پورتفولیویی را ایجاد کردید و دهان به دهان منتشر شد، مشتریان بیشتری به سراغ شما خواهند آمد.

بنر سایت جشنواره ایده پلاس برای پاییز

نویسنده : تیم تولید محتوای ایده راهیاب

نظرات (2)

    hamid

    ۱۴۰۲-۰۷-۱۸ - ۰۹:۳۷

    سلام دوست عزیز، ممنون از محتوای خیلی خوبتون موفق باشید.

      admin

      ۱۴۰۲-۰۷-۲۰ - ۱۲:۱۴

      سلام وقتتون بخیر، خواهش می کنم ممنون از نگاه زیباتون.

پیام بگذارید

هدف ما ایجاد راه‌حل‌هایی است که موانعی را که افراد را از انجام بهترین کارشان باز می‌دارد، از بین ببرد.

گزارش سالانه ایده راهیاب