آژانس تبلیغاتی ایده راهیاب

چگونه وب سایت خود را بهینه کنیم؟

چگونه وب سایت خود را بهینه کنیم؟

سئو چیست؟

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است که مجموعه ای از فعالیت هایی است که تلاش می کنند رتبه وب سایت شما را در لیست نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشند.سئو یعنی فرآیند کمک به ربات ها و الگوریتم های گوگل برای دسترسی بهتر و درک درست از محتوای صفحه با این هدف که بهترین گزینه برای نمایش به کاربر براساس عبارت جستجو شده باشد. به عبارت بهتر میتوان گفت، سئو یعنی گوگل به صفحه شما دسترسی داشته و متقاعد شود که این صفحه همان محتوایی ست که کاربر به دنبال آن بوده است.

5 مؤلفه تاثیر گذار وبسایت 

1- اثربخشی

آیا مشتریان هنگام بازدید از سایت شما می توانند به اهداف خود برسند؟ آیا آنها می توانند محصول مورد نظر و اطلاعات مفیدی را که به دنبال آن بوده اند بیابند؟ همه این توانایی ها نشان دهنده اثربخشی وب سایت است.

2- بهره وری

یکی دیگر از توانایی های وب سایت که رضایت واقعی را به ارمغان می آورد این است که کاربران چگونه می توانند یک کار را سریع و کارآمد انجام دهند. این نشان دهنده ظرفیت سایت شما برای مقابله با نیازهای مشتریان و همچنین اقدامات است.

3- ساختار و ناوبری هوشمند

کاربران چقدر می توانند به راحتی یاد بگیرند که اقدام کنند و در وب سایت شما حرکت کنند؟ بخش دعوت به اقدام چقدر قابل کلیک است؟ در بسیاری از موارد، نحوه مدیریت وب سایت توسط مدیران می تواند صبر مشتریان را از بین ببرد. هنگامی که بازدیدکنندگان مجبور شوند زمان زیادی را صرف بفهمند که چگونه یک کار را کامل کنند، مدت زمان تعامل آنها با محتوا و تصاویر واقعی محصولات کوتاه خواهد شد. بر این اساس، هم مشتریان و هم فروشگاه باید از مضرات این وضعیت ناگوار متحمل شوند.

4- کلمات کلیدی به یاد ماندنی

پس از دور شدن از وب سایت شما، بازدیدکنندگان چگونه می توانند دوباره در موتورهای جستجو پیدا کنند؟ در واقع کاربر به دلایل خاصی می تواند وب سایت را ترک کند. از آنجایی که ترافیک تکراری نیز یکی دیگر از عوامل مهم برای افزایش رتبه وب سایت شما است، لازم است کلمه کلیدی خود را با عبارت جستجویی که احتمالاً در حافظه مشتریان باقی مانده است مشابه سازید. این به جلوگیری از از دست دادن یک بازار هدف امیدوار کننده وب سایت شما کمک می کند.

5- رفع خطا

تصور کنید چه اتفاقی می افتد اگر برخی از خطاها مانند “صفحه 404 یافت نشد”، پیوند شکسته ای که دیگر معتبر نیست، یا شاید پیوندی به نحوی شناسایی شود اما محتوای نامرتبط دیگری را نمایش دهد، چه اتفاقی می افتد؟ چنین خطاهایی می توانند بر تجربه کاربر و رتبه بندی SEO تأثیر منفی بگذارند. بازدیدکنندگان می توانند احساس ناامیدی کنند و احتمالاً از سایت دور شوند، یا حداقل احساس کنند که به صورت حرفه ای به آنها خدمات داده نمی شود. گوگل رضایت کاربر را در اولویت قرار می دهد، بنابراین قابل درک است که وب سایت حاوی خطاها در رسیدن به رتبه بالا در لیست نتایج مشکل خواهد داشت.

خدمات سئو
خدمات سئو

چگونه فوراً رتبه سئو را بهینه کنیم؟

1. محتوای مفید، با کیفیت بالا و مرتبط

“زمان اقامت” مدت زمانی است که بازدیدکنندگان قبل از خروج در وب سایت شما می مانند. این عدد نشان دهنده سودمندی و همچنین علاقه بازدیدکنندگان به سایت شما است. با محتوای جذاب و قابل اعتماد و ارتباطات بصری، بازدیدکنندگان تمایل بیشتری به ماندن دارند. همچنین، حتی زمانی که قوانین و تکنیک‌های سئو را نادیده می‌گیرید، این غیرقابل انکار است که محتوای طولانی و واجد شرایط این فرصت را می‌دهد که اطلاعات بیشتری را ارائه دهد و مشتریان را در وب سایت نگه دارد. علاوه بر این، از دیدگاه یک سئوکار، می توان کلمات کلیدی بیشتری ارائه داد، لینک های خروجی بیشتری را در طول پست ادغام کرد که به طور قابل توجهی رتبه وب سایت شما را بهتر می کند.

2. سرعت بارگذاری صفحه

نه تنها گوگل، بلکه سایر موتورهای جستجو نیز سرعت بارگذاری را در الگوریتم رتبه بندی در نظر می گیرند. درباره تجربه کاربر، برخی از مشتریان حتی اگر یک صفحه چند ثانیه بیشتر طول بکشد تا بارگذاری شود، احساس غیرقابل قبولی می کنند. برای عموم، زمان اقامت کاربران از این وضعیت به طور قابل توجهی آسیب می بیند.

راه های خاصی برای افزایش سرعت بارگذاری وجود دارد. رایج ترین راه ها عبارتند از:

ذخیره سازی افزونه / بررسی کنید که آیا کد تمیز و ساده است / بهینه سازی اندازه تصاویر / پلاگین ها را کاهش دهید / تغییر مسیرها را به حداقل برسانید.

3. بهینه سازی تصویر

برای اطمینان از اینکه ارتباط تصویری سایت شما در زمینه سئو به خوبی کار می کند، باید مشکلات زیر را در نظر گرفت:

3.1: منحصر به فرد بودن و مرتبط بود

این غریزه طبیعی است که افراد احتمالاً قبل از خواندن محتوا به تصاویر واکنش نشان می دهند. بنابراین، یک تصویر جذاب و آموزنده می تواند به نگرش خرید مثبت منجر شود. همچنین، در بسیاری از موارد، تصاویر خوب می توانند نشان دهنده سبک، پیام و همچنین ارزش اصلی برند شما باشند که می خواهید به مشتریان ارائه دهید. برای صاحبان فروشگاهی که کیفیت تصویر را در نظر می گیرند، این مقاله مارک هیز می تواند منبع الهام و مرجع باشد.

عناصر زیر برای تولید بهترین تصاویر موثر هستند :

پس زمینه تصویر / تصاویر در موقعیت های واقعی / سیستم روشنایی / رنگ و سبک تصویر/ قابلیت بزرگنمایی / نشان بدهید و بگویید.

3.2: قالب با کیفیت

تصاویر با فرمت اشتباه احتمالاً در صفحه موبایل ناپدید می شوند یا تحریف می شوند. گوگل تصویر با وضوح بالا را ترجیح می دهد، بنابراین نکات زیر را باید هنگام انتخاب فرمت تصویر به خاطر بسپارید:

  •  برای اکثر سئوی تجارت الکترونیک، فرمت JPEG بهترین انتخاب خواهد بود. این کیفیت بالا را ارائه می دهد و به عنوان کوچکترین اندازه فایل ذکر شده است.
  •  به دلیل حجم بسیار زیاد فایل، هرگز نباید از GIF برای تصاویر بزرگ استفاده کرد. هیچ راه خوبی برای کاهش این اندازه بزرگ وجود ندارد، بنابراین ترجیحا از GIFS فقط برای تصاویر کوچک و دکوراسیون استفاده شود.
  •  فرمت PNG می تواند جایگزین مناسبی برای JPEG و GIF باشد. PNG ها باید برای دکوراسیون ساده در اولویت قرار گیرند زیرا حجم فایل بسیار کم است. همچنین، PNG-8 در قالب فایل PNG-24 به شدت توصیه می شود.

3.3: کاهش اندازه فایل تصویر

گوگل اخیراً تلاش می‌کند تا تجربه کاربر را در دستگاه‌های تلفن همراه، که در کمپین فهرست اول موبایل نشان داده شده است، افزایش دهد. با این حال، پیکربندی تصویر بهینه در دستگاه های تلفن همراه همیشه شبیه پیکربندی بهینه در نسخه دسکتاپ نیست. اما نگران نباشید که ممکن است بیش از حد روی تجربه کاربر دستگاه تلفن همراه تمرکز کرده باشید، روش های خاصی وجود دارد که در هر دو نسخه به خوبی انجام می شود. برای بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحه (که یک عنصر حیاتی در مشاهده موبایل است)، تصاویر با اندازه بزرگ را کوچک کنید، سپس گزینه ای برای مشاهده تصویر در اندازه کامل در سایت خود ارائه دهید، از این طریق می توانید کاربران دسکتاپ را نیز راضی کنید.

توجه داشته باشید که تصاویر واکنشگرا باید ایجاد شوند. چنین تصاویری قابلیت تنظیم خودکار بر اساس اندازه صفحه را دارند. دستورالعمل دقیق ایجاد را می توان در اینجا مشاهده کرد. می توانید اندازه پنجره مرورگر را تغییر دهید تا اثر پاسخگو را ببینید:

علاوه بر این، ابزارهایی برای بهینه سازی تصاویر برای وب سایت شما وجود دارد:

بهینه ساز JPEG / کراکن /  Optimizilla / CompressNow / ImageRecycle

ارتقا وبسایت از طریق سئو
ارتقا وبسایت از طریق سئو

3.4: مدیریت عنوان

کلمات کلیدی که با عنوان تصویر مرتبط هستند نیز نادیده گرفته می شوند. ممکن است کلمه کلیدی جستجوی کاربر در موتور جستجو مشابه کلمات کلیدی در عنوان شما باشد. در این صورت سایت شما در لیست نتایج رتبه بالایی خواهد داشت.

4. تگ های هدر

هیچ کس نمی خواهد دیواری پر از متن را بدون هیچ گونه تقسیم بندی و تفاوت بین محتوای معمولی و ایده بزرگ بخواند. اضافه کردن عنوان و تمایز بین سرفصل‌ها می‌تواند جلوه‌های بصری به همراه داشته باشد که به بازدیدکنندگان کمک می‌کند محتوای شما را راحت‌تر دنبال کنند. یک ساختار واضح (با سیستم فهرست محتویات بسیار توصیه می شود) همچنین به موتورهای جستجو اجازه می دهد بدانند کدام قسمت ها از سایر بخش ها مهم تر هستند. محتوای درون سرفصل ها بیشتر توسط موتورهای جستجو مورد توجه قرار می گیرد. گوگل با تحلیل شباهت سرفصل شما و اطلاعاتی که مشتریان به دنبال آن هستند، درباره ارتباط سایت شما قضاوت می کند. بنابراین لازم است اصطلاحات مربوطه را در قسمت هدر خود درج کنید.

5. لینک های خروجی

پیوند دادن به سایت های معتبر معتبر می تواند به مشتریان کمک کند تا منابع مفید و قابل اعتماد اطلاعات را بیابند. همچنین، این می تواند به میزان قابل توجهی به مرتبط بودن سایت شما کمک کند. هرچه محتوای شما مرتبط تر باشد، توانایی بیشتری برای نمایش به عنوان مقاله برتر در لیست نتایج وجود دارد. پیوندهای خروجی باید قابل اعتماد، مفید و منظم باشند. لینک های خروجی بیش از حد می تواند محتوای شما را منحرف کند و دنبال کردن آن را دشوار کند.

6. چند رسانه ای مختلف

همانطور که در بالا ذکر شد، ارتباطات بصری ذهن بازدید کننده را تحریک می کند تا اطلاعات را بهتر از محتوای متنی دریافت کند. در بسیاری از موارد، چنین جلوه های بصری حتی زمانی که مشتری به طور ناخودآگاه تصویر را در ذهن خود ذخیره می کند، مزایای بلندمدتی به همراه دارد. تصاویر، فیلم‌ها، نمایش‌های اسلاید ابزارهای امیدوارکننده‌ای برای ارائه محتوا هستند که اخیراً توسط بسیاری از صاحبان وب‌سایت مورد توجه قرار گرفته‌اند. علاوه بر تأثیر بر ذهن مشتریان، این نوع چند رسانه ای اگر توسط موتورهای جستجو به طور مثبت ارزیابی شود. اینها ممکن است به عنوان محتوای واجد شرایطی که برای مشتریان ارزش واقعی به ارمغان می آورد، مورد توجه قرار گیرند.

7. لینک های خراب

همانطور که در بالا ذکر شد، لینک شکسته یکی از خطاهای فنی سئو است که برای نتیجه بهتر سئو باید از آن جلوگیری کرد. برای اینکه توسط موتورهای جستجو به عنوان یک وب سایت قدیمی و نادیده گرفته نشوید، می توانید به ابزارها و برنامه های زیر مراجعه کنید تا مطمئن شوید که سایت شما از لینک های شکسته پاک نیست:

Screaming Frog SEO Spider /   جستجوگر پیوند W3C /  بررسی لینک شکسته /  ابزار وب مستر گوگل

توجه داشته باشید که شناسایی و تعمیر لینک های شکسته عملی نیست، این کار یک فرآیند مداوم است. ترجیحاً، منظم بودن بسیار توصیه شده برای بررسی پیوندها یک بار در ماه است.

8. خوانایی

حتی یک بازدیدکننده با توانایی زبان واجد شرایط حاضر به هضم دیواری از کد و کاراکترهای فنی نخواهد بود. آسان کردن وب سایت شما برای خواندن و درک آسان نیست، اما غیرقابل انکار است که یک محتوای واجد شرایط دقیق به صاحب وب سایت کمک می کند تا ایده را به خوبی به مشتری ارائه دهد. همچنین بسیاری از کارشناسان سئو بر این باورند که خوانایی یکی دیگر از عواملی است که گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها از آن استفاده می کند.

ابزارهای مختلفی برای بررسی خوانایی وجود دارد، مانند:

ابزار تست خوانایی / آمار خوانایی در MS Word /  فرمول های خوانایی / خوانایی-امتیاز

9. چیدمان و قالب بندی

یک ساختار شفاف با چیدمان و قالب بندی خوب مدیریت شده می تواند وضعیتی را که خواننده با مجموعه ای از محتوا احساس آشفتگی می کند، کاهش دهد. می توانید عناصر زیر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا محتوا به طور دقیق و جذاب نمایش داده می شود:

  •     اندازه فونت و تایپوگرافی: خواندن آسان.
  •     نوع پررنگ و رنگ: برای متمایز کردن محتوای مهم مورد نیاز برای تمرکز استفاده کنید.
  •     اندازه و فاصله پاراگراف: محتوا را به بخش هایی جدا کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی دنبال کنند.
  •     شماره گذاری: ترتیب منطقی پاراگراف را نشان می دهد.
  •     اسلایدرها، برگه‌ها، طرح‌بندی‌ها، پنجره‌ها، منوهای کشویی و عناصر جابجایی: استفاده به عنوان تعامل هوشمند با بازدیدکنندگان وب‌سایت
  •     عنوان‌های فرعی: تگ‌های هدر به نشان دادن ایده اصلی پاراگراف کمک می‌کنند و همچنین حاوی کلمات کلیدی با توانایی شگفت‌انگیز برای بهبود رتبه سئو هستند.

10. صفحه تماس با ما

جزئیات تماس قبل از اثبات توانایی خود در بالا بردن حقیقت در ذهن مشتریان، به معنای واقعی کلمه به عملکرد اصلی یک راه حل ارتباطی کمک می کند. فرصت‌های تجاری را ایجاد می‌کند، خدمات مشتری را بهبود می‌بخشد، تعامل برای ایجاد محصول و سایر استراتژی‌های بازاریابی. علاوه بر این، یک وب سایت با جزئیات تماس دقیق احتمالاً قابل اعتمادتر از سایرین است. بر این اساس گوگل صفحه تماس با ما را در اولویت قرار داده و در رتبه های بالاتری از این قبیل سایت ها قرار داده است.

11. معماری و ناوبری سایت

وضعیت تاسف باری که مشتری نمی تواند اطلاعات مفیدی را در سایت شما پیدا کند می تواند بر نرخ پرش شما تأثیر منفی بگذارد. برای جلوگیری از این شرایط، چیزی که باید انجام دهید، سازماندهی منطقی سایت شما است تا مشتریان بتوانند به راحتی به بخش مناسب برای هر رفتار خرید خاص بروید. اعتقاد بر این است که معماری سایت مسطح بهترین سازمان برای سئو وب سایت است. توضیح و پیشنهاد مفصل برای این معماری را می توانید در مقاله ریچارد باکستر ببینید: اینجا را ببینید.

12. اشتراک گذاری اجتماعی

سایت های شبکه های اجتماعی به خوبی از قبل توسعه یافته اند. بر این اساس، زمانی که مردم می خواهند نظر خود را بیان کنند و همچنین قصد خرید دارند، به اشتراک گذاری و ذکر به اقدامات رایج تبدیل می شود. به همین دلیل، اخیراً اشتراک گذاری اجتماعی به طور قابل توجهی به قدرت خرید مشتریان کمک می کند. دکمه اشتراک گذاری اجتماعی و همچنین ادغام ورود به شبکه اجتماعی باید برای جلب رضایت کاربران شبکه اجتماعی انجام شود. کاملاً ارزش امتحان کردن را دارد زیرا جستجوگران از این ویژگی ها قدردانی می کنند ، این به رتبه بندی وب سایت شما کمک می کند.

می توانید به برنامه های افزودنی زیر که به فعال کردن دکمه اشتراک گذاری اجتماعی کمک می کند مراجعه کنید:

سهم خواه   Shareaholic / افزونه های اشتراک اجتماعی Magento 2 / اشتراک گذاری اجتماعی WP

بهترین روش های سئو :

  1.      کلمه کلیدی اصلی خود را زودتر در محتوای خود اضافه کنید.
  2.      عناوین، توضیحات و محتوای منحصر به فرد بنویسید.
  3.      برچسب عنوان خود را برای سئو بهینه کنید.
  4.      سرعت بارگذاری سایت خود را بهینه کنید.
  5.      نتایج خود را با کنسول جستجوی گوگل ردیابی کنید.
  6.      بهینه سازی تصاویر برای سئو
  7.      از پیوند داخلی استفاده کنید.

به روز رسانی الگوریتم موتورهای جستجو :

گوگل همیشه تلاش می کند تا تجربه کاربری بهتر و همچنین رضایت را جلب کند. به همین دلیل است که الگوریتم به طور مرتب تغییر می کند. گوگل می خواهد مطمئن شود که نتایج نمایش داده شده تا حد امکان مفید و پشتیبانی کننده هستند.

به همین دلیل، سئوکاران استراتژی سئو را بر اساس الگوریتم گوگل ایجاد می کنند تا به رتبه بالاتری در لیست نتایج دست یابند. الگوریتم سیستمی از قوانین و سیگنال هایی است که برای قضاوت در مورد وب سایت شما استفاده می شود. هنگامی که این قوانین و سیگنال ها تغییر کردند، تکنیک های سئو باید بر این اساس به روز شوند، در غیر این صورت، احتمالاً وب سایت شما توسط گوگل به عنوان یک وب سایت خوب در نظر گرفته نمی شود. این امر بر تجارت آنلاین شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

در رقابت شدید همگام باشید :

سئو نه تنها آگاهی و محبوبیت وب سایت شما را افزایش می دهد، بلکه به صاحب وب سایت کمک می کند تا بازار هدف امیدوار کننده ای را از دست ندهد.به دلیل مزایای متعدد، سئو در حال حاضر به عنوان یک وظیفه ضروری در تجارت الکترونیک پیاده سازی می شود. اگر کاری برای بهبود نتیجه سئو انجام ندهید، به احتمال زیاد بازار را ترک خواهید کرد، فرصت هایی برای رقبا. تقریباً هیچ مشتری آنقدر صبور نیست که نتیجه را در صفحه سوم نتیجه بررسی کند. احتمالاً مشتریان حتی از وجود وب سایت شما اطلاعی ندارند. این شبیه به این واقعیت است که شما مشتریان هدف را به فروشگاه های دیگر از دست داده اید.

بنابراین آنچه باید انجام شود کسب رتبه بالا و توجه هر چه بیشتر است. روند به‌روزرسانی منظم را نمی‌توان نادیده گرفت، زیرا هر لحظه، بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین دیگر تمام تلاش خود را می‌کنند تا در مسابقه رتبه‌بندی سئو رقابت کنند.

نقش تعیین کننده در مقایسه با سایر عوامل اساسی سئو :

برای بسیاری از افرادی که علاقه مند به بهینه سازی موتورهای جستجو هستند، اولین چیزی که به ذهن آنها می رسد “کلمات کلیدی” است و برخی از آنها فقط بر روی بهتر کردن کلمات کلیدی در سایت تمرکز می کنند. کلمه کلیدی یکی از عوامل بالقوه برای ارتباط وب سایت است. اما در واقع، در حالی که بسیاری از سئوکاران بیش از حد این عامل را در نظر می گیرند، این تنها نیمی از داستان است. کلمات کلیدی داخل وب سایت شما و در فراداده تنها سیگنال های الگوریتم موتور جستجو نیستند. اطلاعات مربوط به نحوه ماندن و تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت شما نیز در نظر گرفته می شود.

احتمالاً سیگنال‌ها می‌توانند مدت زمان ماندگاری، نرخ پرش، نرخ کلیک، لینک‌های شکسته، لینک‌های ورودی و خروجی و غیره باشند. در نتیجه، هر چه کاربران بیشتر در سایت شما بمانند و با محتوای سایت شما تعامل داشته باشند، می توانید رتبه بالاتری را در موتورهای جستجو کسب کنید. این هدف را می توان با بهینه سازی تجربه کاربری و همچنین قابلیت استفاده وب سایت انجام داد. به طور عمده در مورد چگونگی افزایش رتبه سئو برای وب سایت خود با بهینه سازی قابلیت استفاده بحث می کند، که می تواند بلافاصله رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود بخشد.

نویسنده : تیم تولید محتوای ایده راهیاب 

نظرات (3)

    مهدی عظیم پرو

    ۱۴۰۱-۱۱-۰۲ - ۱۲:۵۸

    سلام روز بخیر، من چطور می تونم فوراً سئوی وبسایتم بالا بیاریم و به گوگل معرفیش کنم؟

    مریم اکرمی

    ۱۴۰۱-۱۱-۱۰ - ۱۰:۵۰

    درود بر تیم خوب شرکتتون، ممنون از مقاله های بسیار خوبتون. موفق باشید

      admin

      ۱۴۰۱-۱۱-۱۹ - ۰۹:۵۴

      سپاس از شما همراه محترم

پیام بگذارید

هدف ما ایجاد راه‌حل‌هایی است که موانعی را که افراد را از انجام بهترین کارشان باز می‌دارد، از بین ببرد.

گزارش سالانه ایده راهیاب