آژانس تبلیغاتی ایده راهیاب

عوامل موفقیت در تولید محتوا

عوامل موفقیت در تولید محتوا

چرا تولید محتوا مهم است؟

تولید محتوا بهترین روش بازاریابی ورودی است. وقتی محتوا تولید می کنید، اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید، مشتریان بالقوه را به وب سایت خود جذب می کنید و مشتریان فعلی را از طریق تعامل با کیفیت حفظ می کنید.

 همانطور که این آمار بازاریابی محتوا نشان می دهد، شما همچنین ارزش زیادی برای شرکت خود ایجاد می کنید:

 تقریباً 40 درصد از بازاریابان می گویند بازاریابی محتوا بخشی ضروری از استراتژی بازاریابی آنها است. 81 درصد می گویند که شرکت آنها محتوا را به عنوان یک استراتژی تجاری می بیند. بازاریابان B2B داده‌هایی دارند که می‌گوید بازاریابی محتوا ابزاری موفق برای پرورش سرنخ‌ها (۶۰ درصد)، درآمدزایی (۵۱ درصد) و ایجاد مخاطبین مشترک (۴۷ درصد) است و 10٪ از بازاریابان که وبلاگ دارند می گویند که این وبلاگ بیشترین بازده سرمایه را دارد.

محتوا برابر با رشد کسب و کار است. بنابراین، بیایید با انواع محتوایی که می توانید ایجاد کنید شروع کنیم و سپس استراتژی محتوای خود را مرور کنیم.

ایده های ایجاد محتوا برای وبلاگ ها

یکی از انواع تولید محتوا پست های وبلاگ است. وبلاگ ها می توانند از طریق کلام مکتوب به مخاطبان شما آموزش دهند، سرگرم کنند و الهام بخشند. زمانی که شخصی در گوگل درخواستی را تایپ می کند، پست هایی که ظاهر می شوند معمولاً پست های وبلاگ هستند.

استراتژی محتوای موفق چیست؟

یک استراتژی محتوای خوب یک KPI را در نظر می گیرد و سپس برای رسیدن به آن کار می کند. این یک نقشه راه است که مراحل دقیقی را که باید برای رسیدن به آن هدف برداشته شود، برنامه ریزی می کند. اما البته، حتی با بهترین برنامه ریزی و اجرا، گاهی اوقات، کمپین های محتوا KPI خود را برآورده نمی کنند.

وبلاگ نویسی ارزش زمان و تلاش را دارد و 56 درصد از بازاریابان می گویند که وبلاگ نویسی موثرترین استراتژی محتوایی آنهاست.

 

Content production
Content production

اما محدود کردن تمرکز و شروع نوشتن ممکن است سخت باشد. علاوه بر نظرات و پست های اعلام محصول، اینها برخی از ایده های اثبات شده برای ایجاد محتوای وبلاگ هستند.

   1- به یک سوال پاسخ دهید

اگر مطمئن نیستید که ابتدا به کدام سوال پاسخ دهید، با سوالات مبتدیان شروع کنید. اینها می توانند پایه ای ایجاد کنند که می توانید از آن برای ادامه رشد وبلاگ خود استفاده کنید.راه دیگری برای استفاده از سوالات به عنوان نقطه شروع این است که به سوالاتی که در زمان مبتدی داشتید فکر کنید. حتی سوالات مربوط به تجربه اخیر شما می تواند به شخص دیگری در صنعت شما کمک کند.

پس از اینکه سؤالات درست را فهمیدید، یک پاسخ کامل بنویسید. ممکن است بخواهید جزئیات را مرور کنید، اما اینجاست که می توانید بیشترین ارزش را برای خوانندگان خود بیافزایید.مردم اغلب از پرسیدن سوال خجالتی هستند زیرا نمی خواهند احمقانه به نظر برسند. پیش بینی و پاسخ به سوالات آنها می تواند به شما در جلب اعتماد آنها کمک کند. همچنین می تواند نتایج موتور جستجوی شما را بهبود بخشد.

   2- مقایسه و مقایسه راه حل های یک مسئله

راه دیگری که می توانید به خوانندگان خود خدمت کنید، کمک به آنها در تصمیم گیری است. پاسخ‌های آنلاین وجود دارد، اما گاهی اوقات ممکن است احساس شود که پاسخ‌های زیادی وجود دارد.اگر در زمینه کاری خود متخصص هستید، می توانید نظر تخصصی خود را به اشتراک بگذارید و به خریدارانی که می خواهند آگاهانه خریدی انجام دهند، کمک کنید. همانطور که آنچه را که می خواهید مقایسه کنید انتخاب می کنید، مطمئن شوید که محصولات شباهت های بیشتری نسبت به تفاوت دارند.

هنگامی که در حال نوشتن وبلاگ های مقایسه و مقایسه برای یک محصول یا خدمات هستید، تا جایی که می توانید باز و شفاف باشید. تمام نکات مثبت و منفی احتمالی را که می توانید به آنها فکر کنید فهرست کنید. سپس، در مورد اینکه چگونه به این تصمیم‌ها رسیدید، جزئیات را بررسی کنید.

3- چیزی را آموزش دهید

برخی از محبوب ترین وبلاگ ها آموزشی هستند. اگر می خواهید از وبلاگ خود به عنوان یک ابزار آموزشی استفاده کنید، چند چیز وجود دارد که باید به آنها فکر کنید.همانطور که موضوعی را انتخاب می کنید، هوشمندانه است که از کوچک شروع کنید. بنابراین، به جای پوشش دادن یک موضوع گسترده، یک موضوع خاص را انتخاب کنید که ممکن است افراد در صنعت شما درباره آن سؤال کنند.

همانطور که شروع به نوشتن وبلاگ های چگونه می کنید، چند نکته وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:

  • از جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید و یک ساختار واضح ایجاد کنید. این کار باعث می شود تا دستورالعمل های شما را آسان تر دنبال کنید.
  • در صورت امکان از اصطلاحات و اصطلاحات فنی پرهیز کنید و از مثال هایی استفاده کنید تا اطلاعات جدید را راحت تر درک کنید.
  • به خاطر داشته باشید که پیروی از دستورالعمل‌های شما برای یک مبتدی باید آسان باشد، بنابراین مراحل را نادیده نگیرید و میانبر پیشنهاد نکنید.
  • این نکات باید به خوانندگان شما کمک کند تا یاد بگیرند و ترافیک و علاقه بیشتری را به محتوای آموزشی شما به ارمغان بیاورند.
محتوای موفق
محتوای موفق

   4- سریال روزانه، ماهانه یا هفتگی

نوشتن یک سری پست می تواند برای خوانندگان شما مفید باشد و می تواند به رشد وبلاگ شما کمک کند. یک سریال معمولاً برای یک دوره زمانی مشخص اجرا می شود. می‌توانید انتخاب کنید که این مجموعه هر روز یا در یک روز مشخص هر هفته یا ماه منتشر شود. یک سریال می تواند محتوایی تولید کند که به راحتی می توانید آن را برای کانال های دیگر تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر وبلاگی در مورد رسانه های اجتماعی دارید، می توانید یک مجموعه وبلاگ در مورد حلقه های اینستاگرام را به پادکست، کتاب الکترونیکی یا ویدیو تبدیل کنید.

این استراتژی بررسی کامل یک موضوع خاص را ساده می کند. این برای ایجاد پیوندهای داخلی و خارجی و برای تثبیت شما به عنوان یک رهبر فکری مفید است.

   5- آزمون ها و نظرسنجی ها

نظرسنجی های وبلاگ یک راه عالی برای جمع آوری بازخورد از مخاطبان شما است. این می تواند بیشتر از ترافیک وب سایت کمک کند.

پاسخ‌های آزمون‌ها و نظرسنجی‌ها نیز می‌تواند به شما کمک کند:

  • انواع دیگری از محتوای مورد علاقه مخاطبان خود را بیابید
  • انتخاب کنید کدام محصولات را تبلیغ و بفروشید
  • دنبال کننده های رسانه های اجتماعی خود را افزایش دهید
  • با محتوای تعاملی ویروسی شوید
  • مشکلات خدمات مشتری را پیش بینی کنید
  • برای یک مسابقه یا نظرسنجی موثر، قبل از شروع ایجاد اهداف خود را مشخص کنید. کوتاه نگه داشتن آزمون ها و ارائه مشوق ها می تواند نرخ پاسخ را بهبود بخشد.

   6- محتوای انتخاب شده برای مخاطبان هدف

در حالی که وبلاگ شما می تواند تقریباً برای هر کسی جذاب باشد، هدف شما این است که با شخصیت های خریدار ایده آل خود ارتباط برقرار کنید.محتوای انتخاب شده باعث می شود مهم ترین مخاطبان شما احساس اهمیت کنند. این می تواند به این معنی باشد که این مخاطبان به گروهی از مروجین تبدیل می شوند که محتوای شما را به اشتراک می گذارند و دیگران را تشویق به خرید محصولات شما می کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، ایده خوبی است که محتوای مدیریتی ایجاد کنید که مخصوص این مخاطبان باشد. مثلاً بگویید صندل می فروشید. شما می خواهید برای افرادی که در تمام طول سال صندل می پوشند و افرادی که فقط در زمان های خاصی از سال صندل می پوشند، محتوای متفاوتی بنویسید.

برای تنظیم محتوای خود، با شخصیت های دقیق خریدار و تحقیقات رقبا شروع کنید. در مرحله بعد، خوشه هایی از محتوا ایجاد کنید که فقط برای آن شخصیت خریدار خاص باشد.محتوای انتخاب شده همچنین جایی است که می خواهید نقل قول ها و دیدگاه های رهبران صنعت را برجسته کنید. این محتوا نباید فقط به مخاطبان هدف اطلاع دهد. این باید باعث شود آنها احساس کنند که بخشی از یک گروه انحصاری هستند.

اگر به دنبال کمک برای مدیریت محتوای خود هستید، این فهرست مفید از ابزارها را بررسی کنید.

بنر جشنواره تابستانه ایده پلاس

   7- پیروزی ها را جشن بگیرید

اکثر وبلاگ ها همیشه سبز هستند. این بدان معناست که هنگامی که یک وبلاگ را در اینترنت منتشر می کنید، می تواند برای چندین سال منبع باشد. این وبلاگ ها را به مکانی عالی برای جشن گرفتن برنده ها تبدیل می کند.چه از کارمندان با عملکرد برتر دعوت کنید یا از مشتریان تشکر کنید، می توانید از وبلاگ خود برای جشن گرفتن استفاده کنید.

یادتان باشد که چیزهای کوچک را جشن بگیرید. سپس از تصاویر، ویدئوها و طراحی استفاده کنید تا پست های جشن احساس خاصی داشته باشید.

مراحل زیر برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا موفق:

مرحله 1 – اهداف خود را مشخص کنید. اهداف همیشه کل تیم را در یک صفحه قرار می دهند.

مرحله 2 – مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.

مرحله 3 – حسابرسی محتوا را انجام دهید.

مرحله 4 – یک بستر توزیع را انتخاب کنید.

مرحله 5 – محتوای خود را منتشر، مدیریت و تبلیغ کنید.

چه چیزی باعث موفقیت بازاریابی محتوا می شود؟

برای موفقیت در بازاریابی محتوا، باید مطمئن شوید که محتوای شما در زمان مناسب به مخاطبان مناسب می رسد. اینجاست که استراتژی توزیع محتوا وارد عمل می شود. توزیع محتوا در مورد استفاده از کانال های مختلف پولی، ارگانیک و کسب درآمد برای انتشار و تبلیغ محتوای شما است.

چگونه محتوای خوب را تشخیص می دهید؟

  • محتوای با بهترین عملکرد خود را شناسایی کنید
  • چیزهای خوب قدیمی را تغییر کاربری دهید
  • درگیر کردن مخاطبان
  • استفاده از ابزارهای تحلیلی
  • پرسونای مخاطب ایجاد کنید
  • از ابزارهای شبکه های اجتماعی استفاده کنید
  • به آنچه همتایان و رقبای شما انجام می دهند نگاه کنید
  • آزمایش کنید
تولید محتوا
تولید محتوا

 

نویسنده : تیم تولید محتوای ایده راهیاب

نظرات (6)

    Maryam.nazmi

    ۱۴۰۲-۰۵-۰۴ - ۰۹:۳۳

    salam vaghet be kheir , mamnon az mohtavay khobeton

      admin

      ۱۴۰۲-۰۶-۰۷ - ۰۹:۳۸

      سلام وقت شماهم بخیر ممنون از نگاه زیباتون

    Mino azami

    ۱۴۰۲-۰۵-۱۶ - ۰۹:۵۱

    سلام به نویسنده و تیم خوب مجموعه آ|انس تبلیغاتی ایده راهیاب می خواستم بپرسم آیا شما در زمینه تولید محتوا هم فعالیت می کنید و اگر بله چطور می تونیم همکاری داشته باشیم؟

      Content team

      ۱۴۰۲-۰۵-۱۶ - ۱۳:۴۳

      سلام سپاس از شما ، چه نوع همکاری داشته باشیم؟
      شما می توانید با کارشناسان ما با شماره هایی که در سایت قرار دادیم تماس بگیرید .

    رضا رحیمی

    ۱۴۰۲-۰۶-۰۵ - ۱۵:۳۲

    واقعاً به نظرم تولید محتوا یک اصل مهم در مارکتینگ حال حاضر. ممنون از محتوای خوبتون

پیام بگذارید

هدف ما ایجاد راه‌حل‌هایی است که موانعی را که افراد را از انجام بهترین کارشان باز می‌دارد، از بین ببرد.

گزارش سالانه ایده راهیاب